Taksometr czy aplikacja?

Aplikacja mobilna czy taksometr?

Wydaje nam się że aplikacje do rozliczania kosztów przejazdów samochodami podobnymi do taksówek obarczone są niedoskonałe. Ograniczają one funkcjonowanie do jednego przewoźnika i wyłącznie do zleceń które on dostarczy. Gdyby kierowca chciał jeździć jednocześnie dla Bolt oraz Uber, a w przyszłości dla innych przewoźników którzy skorzystają z tej formy rozliczania, musiałbym mieć w samochodzie kilka urządzeń systemem Android a na każdym z nich dedykowaną aplikację. Koszty utrzymania aplikacji ponosi kierowca lub partner. Nie znamy ich wysokości.

Wydaje nam się jednak że rozwiązanie z taksometrem i kasą fiskalną która umożliwia nabijanie kursów od przewoźników bez konieczności włączania taksometru, jest rozwiązaniem najbardziej uniwersalnym i bezpieczne dla kierowcy.

Dla kierowcy taksometr i kasa fiskalna to rozwiązanie które umożliwia jazdę dla każdego z partnerów i przewoźników oraz wykonywanie kursów z korporacji lub z tak zwanej łapki. Odpowiedzialność za kasę fiskalną jej pracę oraz zgłoszenia bierze częściowo na siebie serwis kas fiskalnych. W przypadku gdy zestaw pracuje bezawaryjnie kierowca nie ponosi żadnych opłat miesięcznych związanych z używaniem taksometru i kasy fiskalnej.

Dlaczego tak myślymy?

W ostatnich dniach pojawiła się możliwość rozliczania kursów dla Uber lub Bolt za pomocą aplikacji mobilnych. Mała ilość informacji o aplikacjach spowodowała chęć przybliżania tematu naszym klientom. Zastrzegamy że dane mogą zawierać niepełne lub błędnę informacje. Mimo starań to są jedyne dane które udało nam się zdobyć. Zacznijmy od funkcji aplikacji.

Co umożliwia aplikacja?

Aplikacja w obydwu przypadkach (Bolt oraz Uber) pozwala na rozliczenie kursu zleconego przez główny program przewoźnika. Dla przykładu kierowca otrzymuje zlecenie przewiezienia pasażera z punktu a do punktu b. Po zakończeniu kursu kierowca akceptuje fakt zakończenia i dzięki aplikacji wystawia e-paragon który klient otrzymuje e-mailem.

Czy aplikacja jest uniwersalna?

Niestety aplikacje są ściśle przypisane do systemów głównych przewoźnika. But posiada swoją aplikację a Uber swoją. Nic nam nie wiadomo o innych rozwiązaniach.

Czy można zainstalować dwie aplikacje na jednym urządzeniu?

Nie. Na jednym urządzeniu z systemem Android można zainstalować tylko i wyłącznie aplikacje jednego przewoźnika.

Kto instaluję oraz fiskalizuje aplikację?

Dokładnie tego nie wiemy. Wiemy tylko że aplikacje dostarczają partnerzy lub Uber / Bolt. Wiemy również że zainstalowana aplikacja zostaje powiązana systemem przewoźnika lub partnera za pomocą haseł lub tokenów.

Czy można realizować kursy inne niż z aplikacji przewoźnika?

Nie można. Aplikacja pozwala na wystawianie paragonów tylko i wyłącznie dla zleceń otrzymanych systemu przewoźnika. Nie można na aplikacje nabić kursu przyjętego poza systemem przewoźnika.

Czy aplikacja sprawia trudności lub jej funkcję zaskakują?

Wydaje się że TAK. Nie wiemy tego w 100%. Wiemy natomiast że:

  • aplikacje można zainstalować tylko i wyłącznie na urządzeniach z systemem Android
  • na jednym urządzeniu może być zainstalowana tylko jedna aplikacja jednego przewoźnika
  • po zainstalowaniu aplikacji urządzenie z systemem Android (tablet telefon zamknij (staje się urządzeniem fiskalnym. Od momentu instalacji podlega ono przepisom podobnym do przepisów dotyczących kas fiskalnych. Może ona być kontrolowane przez służby skarbowe, awarie tego urządzenia należy natychmiast zgłaszać do urzędów skarbowych.
  • zagubienie urządzenia również musi być zgłoszone do urzędu skarbowego, podobnie jak instalacja aplikacji na nowym urządzeniu
  • na aplikacji nie można rozliczyć żadnego kursu lub zlecenia które nie będzie zlecone przez przewoźnika
  • w żadnym przypadku nie można rozliczać klientów gotówkowo oraz rozliczać kursów wykonywanych na drogomierza, wyliczeniach nawigacji itp itd
  • aby jeździć dla więcej niż jednego przewoźnika należy mieć więcej niż jedno urządzenie z systemem Android. Każdy z nich musi być zarejestrowany w urzędzie skarbowym.
  • jeśli jeździsz do firmy bolt możesz zarejestrować aplikacje na swoją działalność gospodarczą. Ty odpowiadasz za poprawne zainstalowanie, zgłoszenia do urzędu skarbowego, kontrola poprawności działania aplikacja
  • jeśli jeździsz dla firmy Uber Uber nie możesz zarejestrować aplikacji na swoją działalność gospodarcza. Aplikacja dla Uber musi zostać rejestrowana z wykorzystaniem tak zwanego partnera Uber

Gdybyśmy gdzieś popełnili błąd, daj nam znać. 228362451 lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nasz adres

PROKAR

Al. Prymasa Tysiąclecia 78a
01-424 Warszawa
Telefony:
 
telefon główny:         222 572 022
 
telefon:                     22 836 24 51

telefon komórkowy:  692496779

Taksometry, kasy fiskalne i produkty dla taxi

e-mail: biuro@taksometry.pl

Kontakt dla serwisów

e-mail: biuro@sparkelectronics.pl

fb

Zadaj pytanie